Rit reserveren

Met uw AOV-pasnummer en geboortedatum kunt u via deze website, telefonisch op 020 - 890 00 00 of via de speciale AOV-app één of meer ritten reserveren of annuleren. Bij het reserveren van een rit hebt u de mogelijkheid om aan te geven of u een hulpmiddel meeneemt en of u medereizigers meeneemt.

Tip: Van 1 augustus 2022 tot en met 31 december 2022 krijgt u 25% korting op uw eigen ritbijdrage, indien u uw rit via de app reserveert. Vanaf 1 januari 2023 ontvangt u standaard 10% korting op uw eigen ritbijdrage bij boekingen via de app. 

Weet u al wanneer u teruggaat, dan is het handig om meteen de terugrit te reserveren. Het is handig om vooraf uw ritten te reserveren wanneer u al geplande afspraken in de agenda heeft staan of wanneer u regelmatig wekelijks of maandelijkse afspraken heeft. Uw ritten staan al vast. U hoeft er niet iedere keer over na te denken.

Hulpmiddelen en bagage
Als u een rit reserveert kunt u telefonisch doorgeven of u een rollator, scootmobiel, sportvoorziening, kinderwagen, rolstoel of ander hulpmiddel meeneemt. Daarnaast mag u de Blindengeleidehond of SOHO-hond gratis meenemen. Ook een klein huisdier op schoot of in een tas is geen probleem. U mag maximaal 2 stuks bagage per persoon meenemen. Om te voorkomen dat we met een te klein voertuig voor de deur staan, is het belangrijk dat u duidelijk aangeeft wat u meeneemt.

Geef uw reservering op tijd door
Met de AOV-pas kunt u alle dagen van het jaar tussen 06.00 uur en 01.00 uur reizen. U dient uw rit minimaal 1 uur van tevoren te reserveren. Komt u er via de website of app niet uit met het reserveren van een rit? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op.

Terugrit bestellen vanuit het ziekenhuis
U mag met het AOV naar het ziekenhuis als u bij een patiënt op bezoek gaat. Als u nog niet weet wanneer u terug wilt reizen, boek dan de terugrit in het ziekenhuis.

U kunt uw rit reserveren:

  • bij het TaxiPoint in het ziekenhuis; u mag uw voertuig binnen een half uur verwachten. U kunt bij de receptie op de chauffeur wachten.
  • telefonisch; houd rekening met een wachttijd van één uur.

Kerst, oud- en nieuwjaar
De kerstdagen en de jaarwisseling zijn drukke dagen voor AOV. Vanwege de grote belangstelling adviseren wij u vroegtijdig te reserveren. Op Oudjaarsavond kan uw rit uiterlijk om 20.00 uur vertrekken. Op Nieuwjaarsdag is het vervoer vanaf 06.00 uur weer beschikbaar.

Rit annuleren of wijzigen
Wilt u een gereserveerde rit annuleren of wijzigen? Dit kunt u doen via onze website, de app of neem telefonisch contact met ons op.

Belservice
Wanneer u gebruik maakt van onze belservice, dan belt de chauffeur die u komt ophalen, u een paar minuten voordat hij komt voorrijden. Zo voorkomt u dat u onnodig lang bij de voordeur of ingang staat te wachten. Bent u niet gebeld of wilt u geen belservice, zorg er dan toch voor dat u op de afgesproken tijd klaarstaat. Het is handig wanneer u bereikbaar bent op een mobiele telefoon. Zo hoeft u niet voor elke plek waar wij u ophalen een ander telefoonnummer op te geven. Wij kunnen u dan ook bellen op locaties waar geen vaste telefoon aanwezig is, zoals een winkelcentrum. Wanneer wij uw mobiele telefoonnummer in ons bestand hebben, wordt dit nummer automatisch ingevuld als u via de website of  app een rit reserveert. Hebben wij geen mobiel telefoonnummer van u dan kunt u bij elke reservering een telefoonnummer invullen om de belservice te gebruiken.

Nog makkelijker: als u gebruik maakt van onze app ziet u via de map de live-locatie van de chauffeur. Zo weet u de exacte locatie van de chauffeur en hoeft u niet onnodig lang te wachten. 

Ophaaltijd
Heeft u een rit gereserveerd? Dan mag u de chauffeur een kwartier vóór tot een kwartier na de opgegeven ophaaltijd verwachten. Zorg dat u een kwartier voor de gewenste ophaaltijd klaarstaat.

Reisduur
AOV is een gecombineerde dienst. Wanneer u met AOV reist, kan het dus zijn dat de chauffeur onderweg ook andere passagiers ophaalt. Daardoor kan een rit de ene keer langer duren dan een andere keer. Daarnaast kunnen ook de verkeersdrukte en weersomstandigheden invloed hebben op de duur van een rit. Houdt hier rekening mee bij het maken van afspraken. Let op: om andere klanten mee te kunnen laten rijden, mag een rit maximaal een half uur langer duren dan wanneer u alleen wordt vervoerd.

Reisgebied
Als u gebruik maakt van AOV, kunt u reizen binnen een bepaald reisgebied, namelijk:

Binnen de gemeentegrenzen
Binnen de gemeentegrenzen van Amsterdam kunt naar alle locaties reizen. Het maakt dan niet uit waar u in Amsterdam in- of uitstapt.

Buiten de gemeentegrenzen
U kunt ook gebruik maken van een extern reisgebied buiten de gemeente Amsterdam. Dit mag hemelsbreed voor maximaal 25 kilometer vanaf uw woonadres. De rit hoeft niet plaats te vinden vanaf of naar uw woonadres maar dient wel binnen een straal van 25 kilometer rondom uw woonadres te zijn. Wilt u vanaf uw woonadres verder dan in een straal van 25 kilometer reizen?

Dan kunt u een rit reserveren bij Valys: 0900 - 9630, optie 1.

Groepsboeking
Wilt u met een groep van minstens drie personen van of naar dezelfde bestemming reizen? Dan kunt u een groepsrit bestellen. U dient de groepsrit minimaal 72 uur (drie dagen) van tevoren te bestellen. Bestellen van groepsritten kan:
- telefonisch via 020 - 890 00 00 (optie 6)
- per e-mail via groepsvervoeraov@rmc-nederland.nl
- via deze website door hier een reservering te plaatsen

Samen reizen met iemand met een Deur tot deur plus of Kamer tot kamer indicatie
Wilt u samen reizen met iemand die een Deur tot deur plus indicatie of een Kamer tot kamer indicatie heeft, dan dient u beiden dit vervoer te bestellen bij Transvision.

Bekijk ook:
Zo werkt AOV
Wat kost AOV
Tijdens de rit
Nadat u gereisd heeft

Terug naar Home