Veelgestelde vragen Overzicht ritbijdrage

  1. Waarom ontvang ik dit overzicht?

U betaalt een eigen bijdrage voor AOV. Deze ritbijdrage bestaat uit het opstaptarief en de verreden kilometers per gemaakte AOV rit.

  1. Wat zijn de tarieven voor een rit?

De kosten voor elke rit zijn (in 2019):      

opstaptarief (klant en meereizende): € 0,96

kilometertarief (klant en meereizende): € 0,162

maandag t/m vrijdag, na 18:00 uur: 10% korting*
*korting is niet geldig tijdens feestdagen.

Bedragen worden op 5 cent naar boven afgerond. Kijk voor meer informatie over de reiskosten ook op de website van de gemeente Amsterdam.

 

  1. Hoe worden de kilometers berekend?

U betaalt voor de kortste reisafstand via de ANWB-routeplanner.

 

  1. Op welke datum ontvang ik mijn overzicht?

Het overzicht ontvangt u binnen 15 dagen na afloop van maand. N.B. Het overzicht wordt alleen verstrekt als u betaalt via automatische incasso of als u onder bewindvoering staat.

 

  1. Waarom wijken de bedragen van een heen- en terugrit van elkaar af?

Het klopt dat u een andere totaal ritprijs kan betalen dan u gewend bent. Wij hanteren het voorgeschreven tarief en rekenen af volgens de ANWB-routeplanner. In de praktijk betekent dit dat de heenrit kan afwijken van terugrit. Denk daarbij aan het effect van bijvoorbeeld éénrichtingswegen. Dit kan in uw nadeel of voordeel zijn.

 

  1. Wanneer wordt het bedrag geïncasseerd van mijn bankrekening?

Het bedrag wordt rond de 25ste na afloop van de maand van uw rekening geïncasseerd.

 

  1. Wat als wij niet kunnen incasseren van uw bankrekening?

Als u gebruik maakt van automatische incasso en wij kunnen rond de 25ste het bedrag niet van uw rekening afschrijven, dan proberen wij het een week later nogmaals. Mochten wij het bedrag dan nog niet kunnen incasseren, gaan wij het inningsproces uit handen geven aan de Gemeente Amsterdam.

 

  1. Kan ik mijn overzicht ook digitaal ontvangen?

Om dit overzicht digitaal te ontvangen, kunt u uw e-mailadres, pasnummer en begeleidend schrijven éénmalig doorgeven aan de administratie@rmc-nederland.nl

 

  1. Kan ik ook een overzicht ontvangen als ik contant betaal?

Klanten die contant betalen ontvangen normaalgesproken geen overzicht. Als dit toch wenselijk is, dan kan dit digitaal. Graag ontvangen wij dan eenmalig uw e-mailadres, pasnummer en begeleidend schrijven op administratie@rmc-nederland.nl

Heeft u nog andere vragen? Neem gerust telefonisch contact met ons op, van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur, op het telefoonnummer 010 - 238 3014. Kijk voor meer informatie over AOV ook op de website van de gemeente Amsterdam.

Terug naar Home